• Po tradicinio karate klubo „Danas“ sportininkų kojomis – Prancūzijos Alpių kalnai

Visa keliautojų grupė atvyko į Šamoni miestelio apylinkes, kur apsigyveno 900 metrų virš jūros lygyje. Šamoni miestelis, tai vienas didžiausių ir prabangiausių žiemos sporto kurortų, kur 1924 metais vyko pirmosios žiemos Olimpinės žaidynės.

Atvykus ir įsikūrus Argentiere kaimelyje, visi kelionės dalyviai žvalgėsi į iš visų pusių kalnais užstotą horizontą ir ruošėsi antrąjai kelionės dienai, kuri turėjo prasidėti anksti. Antra diena prasidėjo pusryčiais 7.00 val., o iš karto po jų visa grupė kalnų traukiniu pajudėjo link Šveicarijos, tikslas - 160-ies metrų aukščio Emesson‘o užtvanka, kuri užtvenkusi Emesson‘o ežerą, esantį 1,9 kilometro aukštyje virš jūros lygio. Po užtvankos apžiūros maršrutas tęsėsi per kalnus pėsčiomis link nakvynės vietos. Per antrąją dieną pėsčiomis įveikėme apie 6-7 km. Atstumas kaip ir nedidelis, tačiau laiko atžvilgiu kelyje užtrukome apie 5 val., nes visas maršrutas tęsėsi 1900 – 2200 metrų aukštyje virš jūros lygio. Vakare pusryčiai ir laisvas laikas: kas maudėsi baseine, kas žaidė, o kuriems dar užteko jėgų – laipiojo specialia alpinizmo sienele.

Trečios dienos dienotvarkė laukė tokia pati, tik maršrutai skirtingi. Iš ryto važiavome apžiūrėti didžiausią Prancūzijos ledyną – Mer de Glace (7 km ilgio ir 200 m storio) ir ledo urvą. Iš Šamoni miestelio senu mediniu Montenvers traukiniu kėlėmės iki 1900 m aukščio virš jūros lygio ir leidomės pėstute iki ledyno ir ledo urvų. Įveikę 430 laiptelių žemyn ir tiek pat į viršų, grįžom į Šamonį miestelį. Traukiniu važiavome iki Les Praz miestelio iš kur kėlėmės atvirais keltuvais iki 2300 m virš jūros lygio. Po trijų valandų žygio visa keliautojų grupė leidosi žemyn stebėdami besileidžiančios saulės apšviestus Alpių kalnus. Po labai įvairios dienos: susipažinimo su ledynu, ledo urvų aplankymo, didelių pasikėlimų atvirais ketuvais ir žygio pėsčiomis, į nakvynės vietą visi grįžo gerokai nurimę ir laukdami sekančios dienos planų.

Ketvirtos dienos planai – patys aukščiausi – aplankyti Aguile du Midi ir kaip galima iš arčiau pasigrožėti europos kalnų karaliumi – Monblano kalnu. Oras pasitaikė puikus, giedra, saulėta ir šilta diena. Po 8 kilometrų žygio didžiuoju šiauriniu panoraminu šlaitu, mūsų keliautojų grupė pasiekė 2500 metrų virš jūros lygio esantį keltuvą, kuris mus pakėlė iki alpinizmo centro – Aguile du Midi (3842 m aukštyje). Pamatėme alpinistus lipančius snieguotomis kalnų keteromis, besileidžiančius ir kylančius į Monblano kalną. Vaizdams, savijautai ir supančiai aplinkai abejingų neliko – šalia mūsų buvo snieguotos uolos, kurių aukštis siekia apie 1 kilometrą, puikiai matosi Šamoni slėnis, kuriame ir įsikūręs visas miestelis. Po valandos pasibuvimo gerokai virš debesų, grįžome į nakvynės vietą ruoštis paskutinei dienai.

Paskutinę kelionės dieną žygiavome Didžiuoju pietiniu panoraminiu šlaitu, iš kur puikiai atsivėrė vaizdai į Monblano kalną ir vakarykštės dienos aplankytas vietas. Visas dienos maršrutas tęsėsi truputį aukščiau nei 2000 metrų aukštyje. Galutinis dienos lankomas objektas – Le Brevent viršūnė, 2525 m aukštyje. Aplink mus panormainiai vaizdai, virš mūsų - saulės apšviestas Monblano kalnas, giliai apačioje - nuo kalnų maratono dalyvių gausos šurmuliuojantis Šamoni miestelis. Visa tai iš karto sunku aprėpti akimis ir suprasti protu. Bet po truputį apsiprantant, belieka tik pasidžiaugti mūsų įveiktais maršrutais ir grožėtis mus supančiais vaizdais.

Tai buvo puiki galimybė tradicinio karate klubo „Danas“ sportininkams pasitikrinti kiek turi jėgų, ištvermės ir valios kelionės metu. Tėveliams ir suaugusiems buvo puiki proga prisijungti prie klubo "popamokinės" veiklos.

Akimirkas iš kelionės rasite: https://www.facebook.com/Karate.klubas.danas